Återbetalnings- och returpolicy
Betalning och priser.
Alla priser är inklusive moms och kan komma att ändras vid eventuella prishöjningar. Totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt
Följande betalsätt erbjuds: Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
produkter som ej går att returnera
- Presentkort
Leveranser & Avhämtning
Vi använder oss av PostNord och DHL och skickar endast inom Sverige. Fast pris oavsett beställningens volym eller vikt. Leverans inom 1-3 arbetsdagar till din brevlåda (vid mindre varubrev) eller närmaste utlämningsställe. Du får aviseringar via sms och/eller mail när ditt paket är på väg eller kan hämtas ut. Du har möjlighet att hämta din beställning. Detta sker enligt överenskommelsen på angiven företagsadress och senast 7 dagar efter beställning, om inget annat är bestämt, annars annulleras ordern. Ditt aviserade paket ligger kvar hos utlämningsstället i 14 dagar sedan returneras det till oss om ingen uthämtning skett. Eventuell returkostnad debiteras då dig om det inte finns giltiga skäl till att leveransen ej hämtats ut. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen och då förbehåller vi oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du kan ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss detta via mail. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer, Reklamation & Byten
Vill du returnera, byta eller reklamera ditt köp så kontakta oss via info@anniesstuga.se
Retur
Ångrar du ditt köp får du själv stå för returkostnaden (gäller ej kläder, där är det fri retur med bifogad returhandling). Den summan dras då av på din återbetalning. Handlar du med faktura kan du logga in på Klarna och “rapportera en retur”. Då pausas fakturan under tiden vi justerar den. Om du returnerar på grund av att artikeln är defekt eller om vi har packat fel så är returen gratis för dig.
Byte
Vill du byta till annan vara är det lättast att lägga en ny beställning direkt på den storlek du vill byta till och sen kontakta oss. Inga kostnader tillkommer för frakterna.
Reklamation
Kontakta oss omgående för vidare instruktioner. Ingen returkostnad tillkommer. Om du handlar vi Klarna Checkout så kan du logga in där och “rapportera ett problem”. Då pausas fakturan tills vi justerat den.
Trasig eller försvunnen försändelse
Synlig skada
Om du tar emot ett paket som är trasigt utvändigt så ta gärna en bild på det och sen kontrollera om även innehållet är trasigt eller om det bara är förpackningen. Är innehållet skadat ska du omgående kontakta oss för vidare instruktioner. Redan samma dag som den synliga skadan upptäckts behöver vi ta kontakt med speditören för utredning.
Dold skada
Om förpackningen är hel men du upptäcker att innehållet är trasigt så ska du kontakta oss så fort som möjligt för vidare instruktioner. Inom sju dagar behöver vi ta kontakt med speditören för utredning.
Försvunnen försändelse
Vi ansvarar ej för speditörens arbete och försvunna försändelser kan vi inte ersätta. Både du som köpare och vi måste kontakta speditören för utredning.
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln, minus returkostnaden, snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln.
Miljö
Vi återanvänder förpackningsmaterial så lång det är möjligt
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av:
Bilderna får ej kopieras och användas av någon annan!